Instagram

pondělí 5. listopadu 2012

Laura Mercier arzenál part II. Báze pod makeup Foundation primer, oil free


Byť primery vlastně nepoužívám, již jsem jich pár odzkoušela. Když jsem opakovaně narážela na oslavné recenze a taktéž v kdejakém must have žebříčku na primer od Laury Mercier (konkrétně ten hydratační), rozhodla jsem se jej vyzkoušet. Zjistila jsem, že jich LM nabízí hned několik variant – klasický, minerální, hydratační, rozjasňující a oil free. Dle popisu mé pleti (citlivá) nejvíce odpovídal právě oil free verze.
Oficiální popis „Specifically created for oily, sensitive and acne-prone skin types; oil free. Contains high water content and addresses surface dehydration around active blemishes. Oil controlling ingredients ensure long-wear and flawless application
Vitamins A, C, and E act as antioxidants & protect the skin from harmful, aging effects of the environment. Cooling Foundation Primer in the refrigerator is refreshing for the skin and reduces puffiness. Non-comedogenic.” Volný překlad: “Byl vytvořen speciálně pro mastnou, citlivou a aknózní pleť, bez oleje. Obsahuje vysoký podíl vody a dodává potřebnou hydrataci do míst okolo aktivních nedostatků. Vitamin A, C a E působí jako antioxidanty a chrání pokožku před poškozením a projevy stárnutí v důsledku vlivů prostředí. Vychlazením primeru v lednici jednak redukujete otoky a taktéž osvěžíte pokožku. Je nekomogenní.“.




Jedná se o mléčně zbarvený lehký krém na gelové bázi. Dobře se roztírá a vsákne do pokožky. Mám smíšenou pleť (s mastnější T-zónou), skutečně po vstřebání je moje T-zóna bez pocitu mastnoty (mastnotu jakýmsi záhadným způsobem primer kamsi vstřebá), nemáte však pocit vysušení či pnutí. Na obale se uvádí, že primer můžete aplikovat buď na Váš denní krém či přímo na pokožku bez použití krému. Vyzkoušela jsem obě varianty a bez krému (i když používám lehký denní krém) byl efekt „suchosti“ o něco markantnější, také déle tento efekt vydržel. I když primer (jako zřejmě všechny primery) obsahuje silikony, neudělá Vám takovou tu vyhlazenou (až kluzkou) pleť jako třeba L´Oreál Studio Secret či Sephora Smoothing Primer. Při nanášení makeupu mám proto pocit jako bych ani bázi neměla. Působí spíše jako denní krém (se silikony). Z tohoto důvodu také nevydrží na pleti onen efekt celý den, byť tak výrobce slibuje. Také nemám pocit, že by nějak viditelně redukoval póry či že by lépe držely barvy nebo samotný makeup. Ale souhlasím s tím, že mi pleť nezhoršuje (na rozdíl od výše zmíněných bází).
Můj verdikt? Za mě 5 z 10 bodů – nenadchne ani neurazí, jak říkám spíš než báze působí jako lehký denní krém s určitým podílem silikonů. Používám ji jen pod „večerní“ líčení (u mě si přelož jako návštěva divadla, apod. :-).
Obsah: 50ml. Spotřeba do 6 měsíců od otevření.

Drobná poznámka pod čarou – malý paradox, v ČR se LM neprodává a ejhle, co to tu máme jako první napsáno na obale a v jakém jazyce?


Pro zájemce doplňuji přesný obsah: Water (Aqua), Ethylhexyl Palmitate, Stearic Acid, Isodecyl Isononanoate, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, C20-22 Alkyl Phosphate, C22-20 Alcohols, Squalane, Butylene Glycol, Cetyl Esters, Phenoxyethanol, Boron Nitride, Silica, Cetearyl Alcohol, Sodium Hydroxide, Allantoin Tocopherol Acetate, Ascorbyl Palmitate, Hamaelis Viginiana (Witch Hazel) Extract, Cucumis sativus (Cucumber) Fruit Extract, Cymbopogon Schoenanthus Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Hydroxyethylcellulose, Retinyl Palmitate, Dimethicone, Polyamino Sugar Condesate, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Chlorphensin, Benzoic Acid, Polysorbate 60, Polymethyl Methacrylate, Saccharomyces/Xylium Black Tea Ferment, Methylparaben, Propylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Potassium Sorbate, Green 5 (CI 61570), Yellow 5 (CI 19140)

4 komentáře:

  1. Taky jsem si kdysi chtěla nějakou bázi od LM pořídit, ale vidím, že jsem asi o nic nepřišla. No ta čeština je docela zajímavá:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. za mě si vážně myslím, že to žádný zázrak není, už jsem takhle ale často narazila u kdejakých best-sellerů, prostě mě neoslní a nebo je nedokáži náležitě ocenit :-)
      ta čeština mě fakt dostala

      Vymazat
  2. No vida, pěkně nám tam hodili česky "podklad pro líčení"...Škoda jen, že to není "poklad pro líčení".:-) Každopádně skvělá recenze jako vždy. ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za příspěvky, je příjemné vidět zpětnou vazbu